כיצד להיות אמן חושים?

אומנות החושים היא אחד מאותם תחומי עיסוק מסתוריים, אשר, לגביהם נדמה שכל מי שהעוסק בהם, נולד עם הכישורים המתאימים לכך.

לכן, לרוב, השאלה "כיצד להיות אמן חושים?" היא מהשאלות הפחות נשאלות בנוגע לתחום עיסוק ספציפי זה. תחתיה, נשאלת דווקא השאלה – האם ניתן ללמוד להיות אמן חושים?

כיצד להיות אמן חושים?

אז בואו נתחיל מהסוף – אנחנו, באופן אישי, מאמינים שבדיוק כמו בתחומי עיסוק אחרים הדורשים כישורים וכישרונות מסוימים, כולנו נולדים עם היכולות הבסיסיות והפוטנציאל לעשות כמעט הכל, השאלות האמיתיות היא – מה אנחנו עושים עם היכולות שלנו וכיצד אנחנו מנתבים את הפוטנציאל ומממשים אותו?

כמובן שבשלב זה, אנחנו עדיין לא מדברים על העלאת מופע טלפתיה מרהיב ורב-גוני בפני קהל, אלא על היכולות עצמן, אותן יכולות שנולדנו איתם, אבל השנים וההתבגרות קצת עמעמו אותם עבורנו.

על מנת להיות אמן חושים, את היכולות האלו אנחנו חייבים לחשוף ולפתח, ולהתייחס אליהן כאל הבסיס שממנו נוכל להמשיך להתפתח, גם אישית, וגם, אם נרצה בכך, להפוך את אמנות החושים לתחביב או לתחום עיסוק.

אמנם, לא כל אחד לצייר כמו מיכלאנג'לו, אבל כל אחד יכול להתקרב לשם הרבה יותר

בנוסף ליכולות הבסיסיות, שכאמור, לדעתנו, נמצאות בכל אחד וזקוקות לפיתוח, חלק גדול מאומנתו המבריקה של אמן חושים, היא לתת שאו אמיתי.

שאו אמיתי, פירושו להפוך את היכולות שלו למופע מרהיב, למתוח את עצביו של הקהל עד הקצה בכל קטע, ואז, לשחרר אותם לפיק מדהים ועוצר נשימה בתגובות של "איך הוא עשה את זה?", "זה אמיתי????".

אז כן, הבסיס והיכולות של מרבית אמני חושים המעלים מופע טלפתיה הם אמיתיים לגמרי, אולם, מסביב להם – יש הרבה דברים שניתן, רצוי וחשוב ללמוד כיצד לעשות וכיצד להשתמש בהם לצורך יצירת מופע מרתק. ואת הדברים האלה, למעשה, הרבה יותר קל ללמוד.

היכן לומדים איך להיות אמן חושים?

פה, לצערנו, אין קיצורי דרך, שכן, יש שלוש דרכים עיקריות בהן ניתן ללמוד את התחום ולהתמקצע בו. הדרך הראשונה, היא לימוד מסודר באחד מהמוסדות שמציעים קורסים שונים בתחום. בדרך זו, אתם לומדים אצל אנשי מקצוע, יכולים לקבל הכוונה בעת הקורס ומקבלים משובים מיידיים שעוזרים לכם להתפתח.

הדרך השנייה שאנחנו מכירים, היא למידה עצמאית מקוונת של התחום, בעזרתם של קורסים אינטרנטיים, סרטונים ואתרים של אנשי מקצוע מפורסמים בתחום.

מדובר בדרך שאינה מתאימה לכולם מכמה סיבות:

  1. לא לכל אחד יש יכולת לימוד עצמית מפותחת, ומרבית הסטודנטים זקוקים למסגרת לימודים מסודרת.
  2. אתם לומדים לבדכם ובכוחות עצמכם, אין לכם את האופציה לקבל משוב או הכוונה מיידית.
  3. הרשת, אמנם, מלאה בחומרים העוסקים בתחום, אולם החומרים האלה אינם בעברית, כך שמי שאינו דובר אנגלית ברמה טובה, יגלה שהוא משקיע זמן רב בהבנת הנאמר ולא בלימוד ממשי.

הדרך השלישית היא הדרך הכוללת שילוב בין שתי הדרכים הקודמות, כשהתמהיל נקבע על פי ההעדפות והיכולות האישיות שלכם.

בשורה התחתונה

בכמעט כל אחד מאיתנו קיים הפוטנציאל להיות אמן חושים,

אולם, רק מעט מאד מסוגלים להתפתח, להתמקצע ולהפוך לאמן חושים טוב.

שתף באמצעות
דילוג לתוכן